مدادتراش

مدادتراش

medadtrash.ir
مدادتراش

مدادتراش

medadtrash.ir

بازگشت تیم ملی المپیاد ریاضی با 6 مدال

به گزارش واحد مرکزی خبر ، سرپرست تیم ملی المپیاددانش جویی ریاضی در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود: این تیم 6 نفره در پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی ریاضی که در کلمبیا برگزار شد، در مجموع با کسب 6 مدال  در جایگاه دهم قرار گرفت.
مهری سویزی گفت:رقابت های المپیاد از سطح علمی بسیار بالایی برخوردار بود که تیم ملی المپیاد کشورمان موفق شد از میان 102 کشور جهان به رتبه دهم دست پیدا کند.
وی افزود:در این مسابقات چین، کره جنوبی و آمریکا در جایگاه اول تا سوم قرار گرفتند.
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان نیز گفت:در پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی ریاضی، مهدی گندمگون با کسب34 نمره علمی توانست به عنوان دومین جوان برتر جهان دست پیدا کند.
مهری سویزی افزود:این دستاورد نویدی برای دانش جویان کشور است که می توانند با سخت کوشی علمی به قله های بالاتری دست یابند.
وی گفت: بدست آمدن این موفقیتها حاصل مدیریت،برنامه ریزی و تلاش استادان بزرگی است که زمینه رشد علمی این دانشجویان را فراهم کرده اند.
سویزی با اشاره به درخواست تعدادی از دانشجویان المپیادی برای بازگشت باشگاه دانش پژوهان جوان به ساختمان پیشین این باشگاه،گفت:ما این موضوع را پیگیری می کنیم تا دانش جویان بتوانند از آن فضا به خصوص برای  تابستان استفاده کنند.
در پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی ریاضی که در کلمبیا برگزار شد آلک بدرویا و مهدی گندمگون موفق به کسب نشان طلا و محمدجواد شعبانی ، ماهان تجربه کار و تینا ترکمان موفق به دریافت نشان نقره شدند و سید محمد حسین سید صالحی نیز موفق به کسب نشان برنز شد.
تیم ملی المپیاد دانشجویی فیزیک نیز چندی قبل در چهل و چهارمین دوره المپیاد جهانی فیزیک در دانمارک موفق به کسب سه نشان طلا ، یک نقره و یک برنز شده بود.
 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.