مدادتراش

مدادتراش

medadtrash.ir
مدادتراش

مدادتراش

medadtrash.ir

کتاب زمین شناسی نفت

 
ذخایر عظیم نفت و گاز کشور حکم می کند که به کسب آگاهی ها، دانش فنی و کاربردی در زمینه نفت و گاز و نشر آنها در بین دست اندرکاران و جویندگان دانش و فن در این زمینه بیش از پیش توجه شود. علاوه بر این، واضح است که مدیران فنی و عملیاتی، سرپرستان آزمایشگاه و همچنین کسانی که با محاسبات و گزارش های فنی و کارشناسی، به خصوص گزارش های مربوط به صنعت نفت سر و کار دارند، ناگریز از درک عمیق مباحث فنی و بسیار مهم مربوط به زمین شناسی نفت هستند.
زمین شناسی نفت از منابع اصلی رشته های مهندسی نفت، مهندسی اکتشاف، زمین شناسی و ... است. کتاب زمین شناسی نفت به گونه ای تالیف شده است تا منبع مناسبی برای آشنایی مخاطبان باشد. در هر درس مفاهیم به صورت کامل با مثال ها و نکات متعدد توضیح داده شده است.
در قسمت اول آموزش، اصول اساسی و تعاریف مقدماتی زمین شناسی نفت به طریقی بیان شده که خوانندگان رشته های مختلف در ابتدا مفاهیم کلیدی را درک کنند، در ادامه تکنیک ها و مثال هایی از مطالعات انجام شده برای درک بهتر موضوع معرفی می شوند و همچنین به منظور یادگیری هرچه بیشتر و بهتر درس نامه ها در پایان هر درس، سوالات و پروژه های تخصصی مرتبط با درس نامه های طبقه بندی شده آورده شده است.
بدین ترتیب ضمن یادگیری و تثبیت مطالب آموزش داده شده برای دانش پژوهان عزیز، حل تمرین های مفهومی در پایان هر بخش نقش شگرفی در به خاطر سپاری درس نامه ها و آموزش در حافظه بلند مدت خواهد داشت. با توجه به آگاهی از این علم و نظر به پایه ای بودن زمین شناسی نفت و همچنین کاربرد بسیار تخصصی این علم در صنعت نفت به ویژه حفاری چاه های نفت وگاز،صیانت مخازن،بهره برداری ومطالعات میادین نفتی این کتاب می تواندبرای آشنایی علاقه مندان ودانش پژوهان حوزه مهندسی نفت بسیارمفید واقع شود. در بخش زیر نمونه ای از کتاب زمین شناسی نفت تالیف جناب آقای مهدی گندم گون ومحمد حسین گندم گون را مشاهده میفرمایید:
 
 
نظرات 2 + ارسال نظر
مهندس برتر یکشنبه 6 شهریور 1401 ساعت 18:39

بسیار عالی
ممنون میشیم دوره های نرم افزاری مهندسی نفت هم بزارید

بله حتما

Kivan جمعه 4 شهریور 1401 ساعت 09:43

Salam mamnoon az site khobeton

ممنون از همراهی ارزشمند شما

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.